Airbnb CEO’su Brian Chesky, şirketin ikinci çeyrek sonuçlarını değerlendirdiği yatırımcı toplantısında yapay zekâ teknolojilerine ilişkin önemli açıklamalarda bulundu.
Airbnb CEO’su Brian Chesky, şirketin ikinci çeyrek sonuçlarını değerlendirdiği yatırımcı toplantısında yapay zekâ teknolojilerine ilişkin önemli açıklamalarda bulundu.
Chesky, yapay zekâ destekli sohbet robotlarının seyahat ve hizmet sektöründe yeni müşteri kazanımında etkili olabileceğini, ancak henüz Google’ın yerini alabilecek seviyeye gelmediklerini söyledi.
“Yapay zekâ hâlâ keşfetme aşamasında olan bir alan” diyen Chesky, bu teknolojiyi Google benzeri bir platform olarak görmenin şimdilik doğru olmayacağını vurguladı. Ayrıca başarılı bir yapay zekâ deneyimi için yalnızca güçlü bir modelin yeterli olmadığını, bu modelin doğru bağlamda ve uygun arayüzle uyarlanması gerektiğini ifade etti.
Airbnb, geçtiğimiz aylarda ABD’de yapay zekâ tabanlı müşteri hizmetleri asistanını devreye aldı. On binlerce gerçek konuşma verisiyle eğitilen ve 13 farklı modelin birleşiminden oluşan bu sistem, insan desteğine olan ihtiyacı %15 oranında azaltmayı başardı.
Chesky, “Bu tür sistemlerin hata payı olmamalı. Yanlış bilgi üretmek bizim işimizde kabul edilemez. Yapay zekâ bizim için potansiyel bir müşteri edinim kanalı olabilir. Önemli olan seyahat planlamasında insanların ilk tercihi olarak Airbnb’yi görmeleri” dedi.
Leave a Reply