Kanada’nın antitröst düzenleyici kurumu Competition Bureau, reklam sektöründeki baskın konumunu kötüye kullandığı gerekçesiyle Google’a dava açtı.
Kanada’nın antitröst düzenleyici kurumu Competition Bureau, reklam sektöründeki baskın konumunu kötüye kullandığı gerekçesiyle Google’a dava açtı. Alphabet çatısı altında faaliyet gösteren arama motoru devi, pazar üstünlüğünü sürdürmek için reklam hizmetlerini yasa dışı bir şekilde birbirine bağlamak ve reklam açık artırmalarını manipüle etmekle suçlanıyor.
Dava, Kanada’nın rekabet hukuku ve antitröst davalarına odaklanan özel mahkemesi Competition Tribunal’e taşındı. Competition Bureau, Google’ın rekabete aykırı uygulamalarını sonlandırmak ve zararı tazmin etmek amacıyla mahkemeden ceza talep etti.
Davaya konu olan dosyada, Google’ın 2007 yılında dijital reklamcılık ekosisteminde önemli yere sahip DFP ve AdX adlı reklam araçlarını satın alması dikkat çekiyor. Google’ın reklam dağıtımı ve programatik reklamcılık alanındaki hakimiyeti, bu sektörde rekabet endişelerini artırıyor.
Competition Bureau, adil bir rekabet ortamının sağlanması gerektiğini vurgularken, Google’ın elde ettiği kârın üç katı kadar ceza ödemesini ya da bu miktarın net olarak belirlenememesi durumunda şirketin küresel brüt gelirinin %3’ü oranında para cezası almasını talep etti.
Google’ın Küresel Reklamlar Başkan Yardımcısı Dan Taylor, Bloomberg’e yaptığı açıklamada, Kanada’da açılan davanın, “reklam alıcıları ve satıcılarının sahip olduğu geniş seçenek yelpazesini göz ardı ettiğini” belirtti. Taylor ayrıca şirketin davayı mahkemede savunacağını açıkladı.
Google, hem Avrupa Birliği’nde hem de ABD’de regülatörlerle benzer davalarla karşı karşıya bulunurken, Kanada’da açılan bu dava, şirketin dijital reklamcılık alanındaki faaliyetlerine yönelik artan küresel denetimin bir parçası olarak öne çıkıyor.
Leave a Reply