Yerel pazarda kullanılmayan “kitosan biyopolimeri” denilen bir aktifi kullanan ve Türkiye’yi bu etken madde ile tanıştırmayı amaçlayan marka, almış olduğu yatırımla da ürün çeşitliliğini arttırmayı ve global pazarlara açılmayı hedefliyor.
İstanbul Üniversitesi ve İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa iş birliğinde faaliyet gösteren Entertech İstanbul Teknokent, yerli girişim Chitosolve’un başarısıyla dikkat çekiyor. Cilt bakım ürünleri markası Richesse Biologique ile 2 milyon dolarlık değerleme üzerinden yatırım almayı başaran girişim, bu yatırımı ürün portföyünü genişletmek ve Türkiye’deki pazar konumunu güçlendirmek için kullanmayı planlıyor. Chitosolve, önümüzdeki dönemde küresel pazarlara açılma hedefiyle büyüme yolunda ilerliyor.
Biyoteknoloji odaklı bir tekno girişim olan BİYOPOL’un bir yan kuruluşu olarak 2023 yılının sonunda ortaya çıkan Chitosolve, doğal ve fonksiyonel malzemelerin geliştirilmesi üzerine çalışıyor. Özellikle kozmetik ve medikal sektörlerde faaliyet gösteren Chitosolve’un cilt bakım ürünleri markası Richesse Biologique, kitosan biyopolimeri ve farklı aktif maddeleri içeren özel formülasyonlar sunuyor. Doğal içeriklerden oluşan ve etkinliği yüksek serum, krem, tonik ve yüz yıkama jeli gibi ürünler, sürdürülebilir ambalajlarıyla da çevreye duyarlı bir yaklaşımı benimsiyor. Cam şişeler ve yosun atıklarından üretilmiş kutular bu anlayışın bir parçası.
Chitosolve’un Kurucusu Seda Çakır, girişimin BİYOPOL’un altında gelişen bir spin-off şirketi olarak ortaya çıktığını ve BİYOPOL’un 2015 yılında Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’nın Teknogirişim Desteği ile kurulduğunu belirtiyor. Çakır, BİYOPOL’un biyoteknolojiye odaklandığını, kitosan biyopolimeri üzerinde yoğunlaştığını ve 2016’da Türkiye’deki ilk hayvansal kaynaklı olmayan kitosan biyopolimeri üretimini gerçekleştirdiklerini vurguluyor.
Entertech İstanbul Teknokent Genel Müdürü Dr. Muhammed Kasapoğlu, Türkiye’nin biyomedikal alanındaki gelişmelerine dikkat çekerek, Chitosolve gibi katma değerli projelerin ülkemiz için önem taşıdığını ifade ediyor. Kasapoğlu, birçok yenilikçi iş fikrinin hâlâ Ar-Ge aşamasında olduğunu, ancak Chitosolve gibi girişimlerin küresel marka olma yolunda emin adımlarla ilerlediğini ve Teknokent’in bu hedeflere ulaşmaları için gereken desteği sunmaya devam ettiğini belirtiyor.
Leave a Reply